PRZESIĄDŹ SIĘ NA ELEKTRYKA.

Przygotuj się na legendarne gokartowe wrażenia z jazdy przy natychmiastowym momencie obrotowym i zerowej emisji spalin. Przesiadka na MINI Electric ma sens pod każdym względem. Osiągi, które uwielbiamy, pozostają bez zmian, ale technologia, która za nimi stoi, z dnia na dzień staje się inteligentniejsza i czystsza. Tutaj odkryjesz korzyści płynące z nowego elektrycznego stylu życia – ile zaoszczędzisz, jak często musisz ładować i jak prosta może być jazda samochodem elektrycznym.

Napęd elektryczny jest z natury bardzo wydajny – osiąga sprawność do 80% (w porównaniu do zaledwie 15% w przypadku konwencjonalnych silników spalinowych). Jednak każda niewielka zmiana odbija się na łącznym zużyciu.

CZY WIESZ, ŻE...

Mini – elektromobilność – przegląd – fakty Mini – elektromobilność – przegląd – fakty
Elektromobilność mini – publiczne stacje ładowania  Elektromobilność mini – publiczne stacje ładowania

PONAD 70 000

publicznych stacji ładowania w Niemczech

Elektromobilność Mini – potencjalna redukcja emisji CO₂ Elektromobilność Mini – potencjalna redukcja emisji CO₂

73–89%

potencjalnej redukcji emisji CO₂
Elektromobilność Mini – zielona energia Elektromobilność Mini – zielona energia

100% EKOLOGICZNEJ ENERGII

w sieciach publicznych stacji ładowania w Niemczech

Elektromobilność Mini – ładowanie od 0 do 80% – szybka ładowarka DC Elektromobilność Mini – ładowanie od 0 do 80% – szybka ładowarka DC

36 MIN

od 0 do 80% przy korzystaniu z szybkiej ładowarki DC
Mini – elektromobilność – przegląd – fakty Mini – elektromobilność – przegląd – fakty

NIE PRZEGAP DOPŁAT DO SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH.

W ramach dopłat rządowych programu „Mój Elektryk” możesz starać się o dofinansowanie samochodu elektrycznego kategorii M1, które może wynieść 18 750 zł lub 27 000 zł (dla osób fizycznych: w przypadku posiadania Karty Dużej Rodziny, a dla przedsiębiorców: w przypadku deklaracji średniorocznego przebiegu powyżej 15 tys. km). Cena samochodu nie może jednak przekraczać 225 tys. zł brutto (ograniczenie cenowe nie dotyczy osób fizycznych posiadających Karty Dużej Rodziny). Dodatkowo masz możliwość parkowania za darmo w strefach płatnego parkowania oraz korzystania z buspasów.

Elektromobilność Mini – ulgi podatkowe

ZASIĘG ELEKTRYCZNY PRZY PEŁNYM NAŁADOWANIU.

JAK DALEKO MOGĘ ZAJECHAĆ?

Elektromobilność Mini – mini cooper se – zasięg

W GÓRĘ

234 KM

Zasięg MINI Electric wynosi do 234 km, ale będzie się różnić w zależności od stylu i warunków jazdy. Styl jazdy ma zasadniczy wpływ na zasięg i szybkość ładowania. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć zasięg.

(WLTP)

Mini cooper se – mini electric – maksymalizacja zasięgu

JAK JESZCZE BARDZIEJ ZMAKSYMALIZOWAĆ ZASIĘG.

Elektromobilność mini – ładowanie kolaż
Ikona elektromobilności Mini – kalkulator ładowania

KALKULATOR KOSZTÓW I CZASU ŁADOWANIA.

JAK DALEKO I ZA ILE?


DOSTOSUJ WARTOŚCI


Dostosuj wartości wejściowe poniżej, aby uzyskać najbardziej aktualne porównanie.

MINI Electric
Porównywalny pojazd napędzany benzyną
Estymowane roczne oszczędności

Zmiany wartości wpływają na obliczenia i zapisane kwoty. Wartości domyślne są ustalane na podstawie średnich cen odnotowanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wszystkie informacje tutaj mogą ulec zmianie.

ZOBACZ, ILE MOŻESZ ZAOSZCZĘDZIĆ.

Jeżeli pokonuję dziennie
km
0 km 220 km
Musisz ładować zazwyczaj raz w tygodniu.
x
Taką część pełnego naładowania potrzbujesz w ciągu dnia
%
Porównując do podobnego pojazdu spalinowego, mógłbyś zaoszczędzić

ŁATWE ŁADOWANIE W DOMU

czas trwania w godzinach
 
Koszt
 
czas trwania w godzinach
 
Koszt
 

SZYBKIE ŁADOWANIE W DRODZE

czas trwania w godzinach
 
Koszt
 
czas trwania w godzinach
 
Koszt
 


Ceny oparte na średniej cenie benzyny (6,06 zł/l) i kosztach energii elektrycznej (0,693 zł/kWh) w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ostatnia aktualizacja w (listopad) 2022 r.
Należy pamiętać, że faktyczny zasięg zależy od wielu czynników, przede wszystkim od rozmiaru kół i opon, indywidualnego stylu jazdy, wybranej trasy, warunków atmosferycznych oraz używania ogrzewania i klimatyzacji podczas jazdy i na postoju. W zależności od czynników zewnętrznych, takich jak napięcie sieciowe czy temperatura zewnętrzna, rzeczywiste czasy ładowania mogą odbiegać od czasów podanych w tym narzędziu. Czasy ładowania zostały zmierzone przy temperaturze zewnętrznej 25°C.

NAJCZĘSTSZE OBAWY.

Zdolność przesyłowa krajowej sieci energetycznej nie jest tak dużym problemem, jak sądzi większość. Jak dotąd wejście na rynek samochodów elektrycznych w UE odbywa się bez problemów, a sieć energetyczna stale się rozwija. Nie ma potrzeby tworzenia nowych mocy wytwórczych energii elektrycznej w najbliższej przyszłości. Dostawcy energii mieli czas na planowanie z wyprzedzeniem. Sytuacja różni się jednak w poszczególnych krajach. Na przykład w północnej Europie ewolucja jest bardziej bezproblemowa ze względu na istniejące już mocne sieci energetyczne i stosowane ogrzewanie elektryczne. W innych regionach Europy ewolucja jest nieco trudniejsza ze względu na jednofazowe sieci energetyczne i starszą infrastrukturę. Ale ten problem jest już sprawnie rozwiązywany. W rzeczywistości istnieje „nieoczekiwana” druga strona tej kwestii: samochody elektryczne mogą w istotnej mierze zwiększać elastyczność sieci energetycznej. Zamiast stanowić zagrożenie dla stabilności lub zdolności przesyłowej, mogą działać jak duże akumulatory na kółkach. Umożliwiają magazynowanie energii i wykorzystanie jej w późniejszym czasie. W ciągu najbliższych kilku lat będziemy dysponować pulą ładowarek do EV wykorzystywanych jako zagregowane rezerwy.
Niskie temperatury mogą faktycznie tymczasowo zmniejszyć zasięg akumulatora samochodu elektrycznego o około 10–12%. Ale obecnie większość takich pojazdów i tak ma zasięg 250-300 km. Z łatwością wystarcza to do codziennej jazdy. A dzięki swojej konstrukcji są one zimą znacznie bardziej wydajne, niż się wydaje. Ze względu na niskie położenie akumulatora i wynikający z tego niższy środek ciężkości lepiej sprawują się w śniegu niż konwencjonalne samochody. Mają lepszą trakcję i lepiej radzą sobie na śniegu i lodzie. Ułatwia to panowanie nad samochodem. Co więcej, za pośrednictwem aplikacji MINI możesz wstępnie nagrzać swój samochód elektryczny i wsiadać zawsze do ciepłego, przytulnego wnętrza – bez konieczności skrobania szyb. A jeśli podgrzejesz samochód podczas ładowania, nie będziesz tracić na to potem energii – z korzyścią dla siebie i dla bezpieczeństwa na drodze.
MINI Electric oferuje zasięg do 234 km (WLTP). To więcej, niż potrzeba na większość podróży, jakie można sobie wyobrazić. To tylko kwestia rozważenia, jakiego zasięgu używasz i gdzie go używasz.

Samochody elektryczne wyposażone są w system odzysku energii hamowania. Podczas tego procesu układ hamulcowy odzyskuje energię kinetyczną i przekształca ją w energię elektryczną – wydajnie ładując akumulator. System ten optymalizuje wydajność samochodu elektrycznego i zapewnia lepsze przyspieszenie. Po zdjęciu nogi z pedału jazdy samochód zaczyna automatycznie hamować, a pedał hamulca jest dodatkowym narzędziem do hamowania. Jest to więc prawdopodobnie łatwiejsze i bardziej wydajne.

Samochodami elektrycznymi można bezpiecznie jeździć w deszczu i śniegu. Można też nimi wjeżdżać do tradycyjnych myjni samochodowych. Również ładowarki i kable do pojazdów elektrycznych są wodoodporne, a gniazda ładowania zabezpieczone przed zalaniem.
Akumulatory pojazdów elektrycznych wytrzymują w samochodach już średnio nawet 10 lat, a teraz można je dzielić na mniejsze ogniwa i wykorzystywać jako magazyny energii odnawialnej. Jest to szczególnie przydatne dla władz lokalnych, ponieważ akumulatory mogą być wykorzystywane jako awaryjne źródła energii lub w okresach bardzo wysokiego zapotrzebowania na energię.

Akumulatory pojazdów elektrycznych wytrzymują w samochodach już średnio nawet 10 lat, a teraz można je dzielić na mniejsze ogniwa i wykorzystywać jako magazyny energii odnawialnej. Jest to szczególnie przydatne dla władz lokalnych, ponieważ mogą one być wykorzystywane jako awaryjne źródła energii lub w okresach bardzo wysokiego zapotrzebowania na energię.  

Zelektryfikowana mobilność MINI  – j01 teaser

NIE WYMAGA PRZEDSTAWIANIA (ANI TANKOWANIA).

Już od 1660 zł netto miesięcznie*

*Rata miesięczna netto w MINI Comfort Lease dla przedsiębiorców dla MINI Cooper za 153 300 zł brutto. Opłata wstępna 15%, okres leasingu 48 miesięcy, średnioroczny deklarowany przebieg 10 000 km, gwarantowana wartość końcowa. MINI Comfort Lease jest oferowany przez BMW Financial Services Polska Sp. z o.o.

WIĘKSZA DAWKA MINI.

Już od 1490 zł netto miesięcznie*

*Rata miesięczna netto w MINI Comfort Lease dla przedsiębiorców dla MINI Countryman Cooper C za 148 800 zł brutto. Opłata wstępna 15%, okres leasingu 48 miesięcy, średnioroczny deklarowany przebieg 10 000 km, gwarantowana wartość końcowa. MINI Comfort Lease jest oferowany przez BMW Financial Services Polska Sp. z o.o. 

Zelektryfikowana mobilność MINI  – U25 bev teaser