Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.
NOWA ESTETYKA WYGLĄDU ZEWNĘTRZNEGO
STWORZONA DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
W przypadku MINI przejście na całkowicie elektryczny napęd miało sens pod każdym względem. Taki napęd zapewnia ekscytującą jazdę i jest łatwy w obsłudze i eksploatacji – a osiągi pozostają bez zmian. MINI zawsze przekraczało granice tego, co możliwe – a teraz kształtujemy zrównoważoną, inteligentniejszą przyszłość, zmieniając zewnętrzne proporcje i wymiary naszych samochodów, aby uzupełnić nowy minimalizm stylistyki.
KREATYWNE WYKORZYSTANIE PRZESTRZENI – W NOWEJ ODSŁONIE.
Stale zmniejszamy nasz wpływ na środowisko. Realizacja tego celu obejmuje zmniejszenie zużycia surowców dzięki mniejszej liczbie i masie komponentów, a jednocześnie zapewnienia im bardziej kompaktowych wymiarów, aby zmniejszyć nasz wpływ na środowisko. Naszym celem jest tchnąć w samochody MINI nowe życie, eliminując zbędne elementy, aby stworzyć większą przestrzeń, która odzwierciedli nową estetykę „mniej znaczy więcej”.
„MINI ma wspaniałą historię. Oznacza to, że w dziale projektowania MINI wciąż stajemy przed fascynującym zadaniem znalezienia właściwej równowagi między dziedzictwem a przyszłością. Jakie rzeczy zachować, a jakie wymyślić na nowo? Ważną strategią była dla nas celowa redukcja do najważniejszych aspektów, dzięki czemu mogliśmy skupić się na konkretnych elementach i wzmocnić ich prezencję.
Oliver Heilmer, szef działu projektowania MINI
MNIEJSZE. LEPSZE. LŻEJSZE. BARDZIEJ WYTRZYMAŁE.
Zbędne szczegóły zostały usunięte lub wymyślone na nowo. Dążymy również do stosowania tkanin monomateriałowych w pełni nadających się do recyklingu. Składają się one tylko z jednego materiału lub włókna, zamiast mieszanki, i są łatwiejsze w recyklingu, ponieważ nie wymagają procesu separacji. Nie generuje to prawie żadnych odpadów produkcyjnych i jest mniej czasochłonne niż konwencjonalne procesy. Jesteśmy pierwszym producentem samochodów na świecie, który w swoich europejskich zakładach stosuje matowe lakiery wytwarzane z biomasy zamiast ropy naftowej. Co więcej, stosujemy również ochronę antykorozyjną produkowaną w sposób zrównoważony – jako materiał wyjściowy do lakierów służą bioodpady lub odpady z oczyszczalni ścieków.