W PEŁNI ELEKTRYCZNE. JUŻ DOSTĘPNE.

Nowe modele i nowe możliwości. Nasza następna generacja MINI przenosi legendarne gokartowe właściwości jezdne i natychmiastowy moment obrotowy na następny, zrównoważony i elektryczny poziom. Uwielbiane przez wszystkich osiągi pozostają bez zmian. Stojąca za nimi technologia z dnia na dzień staje się inteligentniejsza i czystsza. Tutaj odkryjesz korzyści płynące z nowego elektrycznego stylu życia – ile zaoszczędzisz, jak często musisz ładować i jak prosta może być jazda samochodem elektrycznym.
Elektromobilność MINI – film wprowadzający

CZY WIESZ, ŻE...

Elektromobilność MINI – linia podziału Elektromobilność MINI – linia podziału
Elektromobilność MINI – ilustracja – stacje ładowania

PONAD 577 000

publicznych stacji ładowania w całej Europie.
Elektromobilność MINI – ilustracja – redukcja emisji CO2

73–89%

potencjalnej redukcji emisji CO2.
Elektromobilność MINI – ilustracja – ekologiczna energia

100% EKOLOGICZNEJ ENERGII

używanej w sieci publicznych stacji MINI Charging.
Elektromobilność MINI – ilustracja – szybkość ładowania

28 MIN

od 0 do 80% przy korzystaniu z szybkiej stacji ładowania prądem stałym.
Elektromobilność MINI – linia podziału Elektromobilność MINI – linia podziału

DALEKO SIĘGAJĄCE KORZYŚCI.

Przesiadając się do elektrycznego MINI, można znacznie zaoszczędzić na kosztach paliwa. Jeśli masz możliwość ładowania w domu, wówczas koszt ładowania w przeliczeniu na kilometr stanowi ułamek kosztów benzyny. Możesz również uniknąć podatków drogowych i opłat za wjazd do centrum miasta. Władze krajowe i regionalne, dostawcy usług infrastrukturalnych i inne organizacje mogą oferować atrakcyjne dotacje na instalację stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Pracodawcy, którzy stawiają na elektryczne samochody służbowe, mogą korzystać z ulg podatkowych, a także innych środków zachęty do instalacji infrastruktury do ładowania.

JAK DALEKO MOGĘ ZAJECHAĆ?

JEDŹ DALEKO. A NAWET DALEJ.

Elektromobilność MINI – zasięg Elektromobilność MINI – zasięg

Nowe elektryczne MINI Cooper: Zużycie energii (w cyklu mieszanym WLTP): 14,7 – 13,8 kWh/100 km; emisja CO₂ (WLTP w cyklu mieszanym): 0 g/km; zasięg elektryczny (WLTP w cyklu mieszanym): 293 – 402 km,

MINI Countryman SE ALL4: Zużycie energii (w cyklu mieszanym WLTP): 18,5 – 17,0 kWh/100 km; emisja CO₂ (WLTP w cyklu mieszanym): 0 g/km; zasięg elektryczny (WLTP w cyklu mieszanym): 395 – 433 km,

JAK ZMAKSYMALIZOWAĆ ZASIĘG.

Elektromobilność MINI – zwiastun zasięgu Elektromobilność MINI – zwiastun zasięgu

SPRAWDŹ WIĘCEJ NASZYCH PORAD I WSKAZÓWEK DOTYCZĄCYCH ZWIĘKSZANIA ZASIĘGU.

KALKULATOR KOSZTÓW I CZASU.

ZOBACZ, ILE MOŻESZ ZAOSZCZĘDZIĆ.


DOSTOSUJ WARTOŚCI


Dostosuj wartości wejściowe poniżej, aby uzyskać najbardziej aktualne porównanie.

MINI Electric
Porównywalny pojazd napędzany benzyną
Estymowane roczne oszczędności

Zmiany wartości wpływają na obliczenia i zapisane kwoty. Wartości domyślne są ustalane na podstawie średnich cen odnotowanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wszystkie informacje tutaj mogą ulec zmianie.

Jeżeli pokonuję dziennie
km
0 km 800 km
Musisz ładować zazwyczaj raz w tygodniu.
x
Taką część pełnego naładowania potrzbujesz w ciągu dnia
%
Porównując do podobnego pojazdu spalinowego, mógłbyś zaoszczędzić

ŁATWE ŁADOWANIE W DOMU

czas trwania w godzinach
 
Koszt
 
czas trwania w godzinach
 
Koszt
 

SZYBKIE ŁADOWANIE W DRODZE

czas trwania w godzinach
 
Koszt
 
czas trwania w godzinach
 
Koszt
 

 

Dane liczbowe odnoszą się do nowego elektrycznego MINI Countryman Essential Style. Ceny oparte na średniej cenie benzyny (6,39 zł/l) i kosztach energii elektrycznej (0,89 zł/kWh) w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ostatnia aktualizacja w Lipiec 2024 r.

Należy pamiętać, że faktyczny zasięg zależy od wielu czynników, przede wszystkim od wyposażenia dodatkowego, a także od rozmiaru kół i opon, indywidualnego stylu jazdy, wybranej trasy, warunków atmosferycznych oraz używania ogrzewania i klimatyzacji podczas jazdy i na postoju. W zależności od czynników zewnętrznych, takich jak napięcie sieciowe czy temperatura zewnętrzna, rzeczywiste czasy ładowania mogą odbiegać od czasów podanych w tym narzędziu. Czasy ładowania zostały zmierzone przy temperaturze zewnętrznej 25°C.

SPRAWDŹ WSZYSTKIE OPCJE ŁADOWANIA.

Elektromobilność MINI – zwiastun ładowania Elektromobilność MINI – zwiastun ładowania

TWORZENIE LEPSZEJ PRZYSZŁOŚCI.

Projekty, historie i partnerstwa – inspirowane naszą motywacją, aby działać lepiej i robić więcej – dla nas wszystkich i dla planety.

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA.

Możliwe jest ładowanie elektrycznego pojazdu MINI z sieci – tak jak w przypadku każdego innego urządzenia przy użyciu dostarczonego standardowego kabla do ładowania, który można podłączyć do dowolnego konwencjonalnego gniazdka ściennego. Jednakże ta metoda ładowania może być bardzo powolna. Znacznie lepszą, bezpieczniejszą i szybszą opcją jest specjalna domowa stacja ładowania pojazdów elektrycznych. MINI oferuje dodatkowe opcje ładowania, takie jak oryginalna stacja MINI Wallbox, która stanowi wygodną w użyciu, szybszą alternatywę ze skalowalną mocą ładowania i dedykowanym, 3-fazowym złączem 11 kW. Możesz również skonsultować ze swoim partnerem MINI oraz autoryzowanym partnerem serwisowym E.ON i dowiedzieć się więcej na temat połączenia produktów i usług MINI Charging idealnie dostosowanych do warunków ładowania w Twoim domu.

Niskie temperatury mogą faktycznie tymczasowo zmniejszyć zasięg akumulatora samochodu elektrycznego o około 10–12%. Ale obecnie większość takich pojazdów i tak ma zasięg 250-300 km. Z łatwością wystarcza to do codziennej jazdy. A dzięki swojej konstrukcji są one zimą znacznie bardziej wydajne, niż się wydaje. Ze względu na niskie położenie akumulatora i wynikający z tego niższy środek ciężkości lepiej sprawują się w śniegu niż konwencjonalne samochody. Najlepszą obroną przed niską temperaturą jest niedopuszczenie do spadku poziomu naładowania akumulatora elektrycznego MINI poniżej wartości 20%. Jest to rezerwa na wypadek, gdyby akumulator był zbyt zimny i musiał czerpać ze zmagazynowanej energii, aby rozpocząć proces ładowania. Co więcej, aby ładowanie było wydajne, akumulator musi znajdować się w określonym zakresie temperatur – od 15 do 25°C. Jeśli na zewnątrz jest naprawdę zimno, akumulator musi się najpierw rozgrzać, zanim będzie mógł ładować się z większą prędkością. W związku z tym, jeśli to możliwe, należy trzymać samochód w garażu, aby temperatura zewnętrzna nie miała na niego tak dużego wpływu.

Zdolność przesyłowa krajowej sieci energetycznej nie jest tak dużym problemem, jak sądzi większość. Jak dotąd wejście na rynek samochodów elektrycznych w UE odbywa się bez problemów, a sieć energetyczna stale się rozwija. W związku z tym nie ma potrzeby tworzenia nowych mocy wytwórczych energii elektrycznej w najbliższej przyszłości. Dostawcy energii mieli czas na planowanie z wyprzedzeniem. Sytuacja różni się jednak w poszczególnych krajach. Na przykład w północnej Europie ewolucja jest bardziej bezproblemowa ze względu na istniejące już mocne sieci energetyczne i stosowane ogrzewanie elektryczne. W innych regionach Europy ewolucja jest nieco trudniejsza ze względu na jednofazowe sieci energetyczne i starszą infrastrukturę. Ale ten problem jest już sprawnie rozwiązywany. W rzeczywistości istnieje „nieoczekiwana” druga strona tej kwestii: samochody elektryczne mogą w istotnej mierze zwiększać elastyczność sieci energetycznej. Zamiast stanowić zagrożenie dla stabilności lub zdolności przesyłowej, mogą działać jak duże akumulatory na kółkach. Umożliwiają magazynowanie energii i wykorzystanie jej w późniejszym czasie. W ciągu najbliższych kilku lat będziemy dysponować pulą ładowarek do EV wykorzystywanych jako zagregowane rezerwy.

Elektryczne układy napędowe mają znacznie mniej ruchomych części niż silniki spalinowe (ICE), co oznacza, że samochody elektryczne mogą być tańsze w utrzymaniu, zwłaszcza że serwisowanie jest zwykle mniej kosztowne w porównaniu z samochodami ICE. Oprócz obniżonych kosztów serwisowania, z biegiem czasu niższy koszt energii elektrycznej wykorzystywanej do ładowania samochodu w domu może przyczynić się do uzyskania jeszcze większych oszczędności. Jednakże, choć istnieją aspekty posiadania samochodu elektrycznego, które wypadają wyraźnie taniej w porównaniu z kosztami ponoszonymi na samochód spalinowy, to konwencjonalne części samochodowe, takie jak opony i klocki hamulcowe, kosztują mniej więcej tyle samo.
MINI Elektromobilność - teaser - w pełni elektryczne Aceman MINI Elektromobilność - teaser - w pełni elektryczne Aceman

NOWE W PEŁNI ELEKTRYCZNE MINI ACEMAN.

Nowe elektryczne MINI Cooper.

Elektromobilność MINI – zwiastun – elektryczny cooper Elektromobilność MINI – zwiastun – elektryczny cooper
Elektromobilność MINI – zwiastun – elektryczny countryman Elektromobilność MINI – zwiastun – elektryczny countryman

Nowe elektryczne MINI Countryman.