W PEŁNI ELEKTRYCZNE. JUŻ DOSTĘPNE.

Przywitaj się z nową generacją MINI, w której legendarne wrażenia z jazdy gokartem łączą się z natychmiastowym elektrycznym momentem obrotowym. To wszystko, co kochasz w MINI. Nasza w pełni elektryczna gama została zaprojektowana tak, aby każda jazda była niezapomniana, niezależnie od tego, czy pędzisz ulicami miasta, czy wyruszasz na kolejną wielką przygodę. Przekonaj się, jak prosta może być jazda samochodem elektrycznym dzięki bezproblemowym rozwiązaniom w zakresie ładowania, wrażeniom z jazdy, a także stylowi życia w 100% zgodnemu z MINI.
Elektromobilność MINI - electric family Elektromobilność MINI - electric family

Zalety samochodów elektrycznych.

Elektromobilność MINI - co2 icon Elektromobilność MINI - co2 icon

RUSZAJ W DROGĘ.

Prowadź MINI z czystym sumieniem. Dzięki w pełni elektrycznemu MINI nie tylko zmniejszasz emisję CO2 i poziom hałasu - jesteś też liderem w zakresie mobilności przyjaznej dla środowiska. Styl i ekologia idą tu w parze.
Elektromobilność MINI - battery icon Elektromobilność MINI - battery icon

ŁATWE ŁADOWANIE.

Ładowanie MINI nigdy nie było prostsze. Podłącz MINI w domu na noc i obudź się z w pełni naładowanym akumulatorem, gotowym na cały dzień. Dzięki ładowarce domowej oszczędzasz czas i cieszysz się niezawodnym, bezstresowym ładowaniem - a wszystko to w zaciszu własnego domu.
Elektromobilność MINI - wallet icon Elektromobilność MINI - wallet icon

NISKIE KOSZTY EKSPLOATACJI.

Elektryczne MINI minimalizuje wszelkie niedogodności. Dzięki mniejszej liczbie ruchomych części - brak filtrów oleju, świec zapłonowych i układów wydechowych - koszty utrzymania pozostają niskie. Ponadto ładowanie jest często tańsze niż tankowanie, dzięki czemu każda jazda jest korzystna zarówno dla porfela, jak i dla planety.
Elektromobilność MINI - car front icon Elektromobilność MINI - car front icon

UCZUCIE JAZDY GOKARTEM W NOWEJ ODSŁONIE.

Kto powiedział, że elektromobilność nie może być ekscytująca? Natychmiastowy moment obrotowy w pełni elektrycznego MINI zapewnia płynne przyspieszenie i kultowe uczucie jazdy gokartem. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i zrównoważonemu rozkładowi masy każdy zakręt staje się prawdziwą frajdą z jazdy.
Elektromobilność MINI - elektryczna rodzina Elektromobilność MINI - elektryczna rodzina

NOWA W PEŁNI ELEKTRYCZNA RODZINA MINI.

Odkryj nową, w pełni elektryczną rodzinę MINI i poczuj emocje z jazdy na nowo. Znajdź model MINI idealny dla siebie i dowiedz się wszystkiego o opcjach ładowania, zasięgach i korzyściach płynących z jazdy samochodem elektrycznym.

Jak ładować Twoje elektryczne MINI.

Inteligentna jazda. Maksymalny zasięg. Frajda z jazdy.

Elektromobilność MINI – zwiastun zasięgu Elektromobilność MINI – zwiastun zasięgu

SPRAWDŹ WIĘCEJ NASZYCH PORAD I WSKAZÓWEK DOTYCZĄCYCH ZWIĘKSZANIA ZASIĘGU.

PLANOWANIE TRASY Z MINI PRZEWODNIKIEM: PODRÓŻ BEZ WIĘKSZEGO WYSIŁKU.

Usiądź wygodnie i pozwól swojemu MINI zająć się planowaniem! Dzięki zoptymalizowanym trasom ładowania zawsze będziesz znać najszybszą i najbardziej efektywną drogę do celu - wraz z najlepszymi przystankami ładowania po drodze. Wystarczy wybrać miejsce docelowe, a nawigacja zajmie się resztą. Zaplanuj trasę z wyprzedzeniem za pośrednictwem aplikacji MINI, zobacz przewidywany czas przybycia, w tym przystanki ładowania, i wyślij miejsce docelowe do swojego MINI. Po prostu wsiądź i jedź. Chcesz się przekonać, jakie to proste i przyjemne? Pobierz aplikację MINI i poznaj tryb demonstracyjny - posiadanie MINI nie jest wymagane (jeszcze).
Elektromobilność MINI - wyświetlacz OLED z nawigacją Elektromobilność MINI - wyświetlacz OLED z nawigacją
Elektromobilność MINI - aplikacja MINI Elektromobilność MINI - aplikacja MINI

MINI APP: TWÓJ INTELIGENTNY KOMPAN.

Aplikacja MINI (oprócz wielu innych funkcji) zapewnia e-mobilność na wyciągnięcie ręki. Sprawdzaj stan naładowania swojego MINI, planuj trasy zoptymalizowane pod kątem ładowania i odkrywaj inteligentne usługi, takie jak MINI Charging, które sprawiają, że jazda samochodem elektrycznym jest łatwiejsza niż kiedykolwiek. Bądź na bieżąco dzięki regularnym aktualizacjom, a nawet wypróbuj aplikację w trybie demonstracyjnym. Wszystko po to, aby Twoja elektryczna podróż była prosta, przyjemna i całkowicie MINI.

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA.

Możliwe jest ładowanie elektrycznego pojazdu MINI z sieci – tak jak w przypadku każdego innego urządzenia przy użyciu dostarczonego standardowego kabla do ładowania, który można podłączyć do dowolnego konwencjonalnego gniazdka ściennego. Jednakże ta metoda ładowania może być bardzo powolna. Znacznie lepszą, bezpieczniejszą i szybszą opcją jest specjalna domowa stacja ładowania pojazdów elektrycznych. MINI oferuje dodatkowe opcje ładowania, takie jak oryginalna stacja MINI Wallbox, która stanowi wygodną w użyciu, szybszą alternatywę ze skalowalną mocą ładowania i dedykowanym, 3-fazowym złączem 11 kW. Możesz również skonsultować ze swoim partnerem MINI oraz autoryzowanym partnerem serwisowym E.ON i dowiedzieć się więcej na temat połączenia produktów i usług MINI Charging idealnie dostosowanych do warunków ładowania w Twoim domu.

Niskie temperatury mogą faktycznie tymczasowo zmniejszyć zasięg akumulatora samochodu elektrycznego o około 10–12%. Ale obecnie większość takich pojazdów i tak ma zasięg 250-300 km. Z łatwością wystarcza to do codziennej jazdy. A dzięki swojej konstrukcji są one zimą znacznie bardziej wydajne, niż się wydaje. Ze względu na niskie położenie akumulatora i wynikający z tego niższy środek ciężkości lepiej sprawują się w śniegu niż konwencjonalne samochody. Najlepszą obroną przed niską temperaturą jest niedopuszczenie do spadku poziomu naładowania akumulatora elektrycznego MINI poniżej wartości 20%. Jest to rezerwa na wypadek, gdyby akumulator był zbyt zimny i musiał czerpać ze zmagazynowanej energii, aby rozpocząć proces ładowania. Co więcej, aby ładowanie było wydajne, akumulator musi znajdować się w określonym zakresie temperatur – od 15 do 25°C. Jeśli na zewnątrz jest naprawdę zimno, akumulator musi się najpierw rozgrzać, zanim będzie mógł ładować się z większą prędkością. W związku z tym, jeśli to możliwe, należy trzymać samochód w garażu, aby temperatura zewnętrzna nie miała na niego tak dużego wpływu.

Zdolność przesyłowa krajowej sieci energetycznej nie jest tak dużym problemem, jak sądzi większość. Jak dotąd wejście na rynek samochodów elektrycznych w UE odbywa się bez problemów, a sieć energetyczna stale się rozwija. W związku z tym nie ma potrzeby tworzenia nowych mocy wytwórczych energii elektrycznej w najbliższej przyszłości. Dostawcy energii mieli czas na planowanie z wyprzedzeniem. Sytuacja różni się jednak w poszczególnych krajach. Na przykład w północnej Europie ewolucja jest bardziej bezproblemowa ze względu na istniejące już mocne sieci energetyczne i stosowane ogrzewanie elektryczne. W innych regionach Europy ewolucja jest nieco trudniejsza ze względu na jednofazowe sieci energetyczne i starszą infrastrukturę. Ale ten problem jest już sprawnie rozwiązywany. W rzeczywistości istnieje „nieoczekiwana” druga strona tej kwestii: samochody elektryczne mogą w istotnej mierze zwiększać elastyczność sieci energetycznej. Zamiast stanowić zagrożenie dla stabilności lub zdolności przesyłowej, mogą działać jak duże akumulatory na kółkach. Umożliwiają magazynowanie energii i wykorzystanie jej w późniejszym czasie. W ciągu najbliższych kilku lat będziemy dysponować pulą ładowarek do EV wykorzystywanych jako zagregowane rezerwy.

Elektryczne układy napędowe mają znacznie mniej ruchomych części niż silniki spalinowe (ICE), co oznacza, że samochody elektryczne mogą być tańsze w utrzymaniu, zwłaszcza że serwisowanie jest zwykle mniej kosztowne w porównaniu z samochodami ICE. Oprócz obniżonych kosztów serwisowania, z biegiem czasu niższy koszt energii elektrycznej wykorzystywanej do ładowania samochodu w domu może przyczynić się do uzyskania jeszcze większych oszczędności. Jednakże, choć istnieją aspekty posiadania samochodu elektrycznego, które wypadają wyraźnie taniej w porównaniu z kosztami ponoszonymi na samochód spalinowy, to konwencjonalne części samochodowe, takie jak opony i klocki hamulcowe, kosztują mniej więcej tyle samo.