Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.
MAKSYMALIZUJ SWÓJ ZASIĘG.
Odkryj wszystko, co musisz wiedzieć o tym, jak zoptymalizować wydajność swojego elektrycznego MINI na drodze i poza nią, aby zmaksymalizować zasięg jazdy, pokonując naprawdę długi dystans.
PŁYNNIEJSZA I DŁUŻSZA JAZDA NA JEDNYM PEDALE.
Jazda ze stałym tempem zamiast częstego przyspieszania pomoże Twojemu elektrycznemu MINI utrzymać zapas zasięgu. Zmniejszy również potrzebę ostrego hamowania, które zużywa więcej energii niż łagodniejsze hamowanie.
Funkcja jazdy na jednym pedale umożliwia przyspieszanie i hamowanie tylko przy użyciu pedału jazdy. Zdjęcie nogi z pedału aktywuje inteligentny system hamowania odzyskowego. To nie tylko spowalnia MINI, ale także przekształca energię kinetyczną na elektryczną i ładuje akumulator. Nie musisz też martwić się o kierowców jadących za Tobą, ponieważ przy jeździe na jednym pedale światła stop świecą gdy zwalniasz.
TEMPERATURA ZEWNĘTRZNA.
WSTĘPNE PODGRZEWANIE CZY CHŁODZENIE?
Funkcja wstępnego kondycjonowania umożliwia wstępne podgrzanie lub schłodzenie akumulatora elektrycznego MINI do optymalnej temperatury za pomocą energii elektrycznej z gniazdka, a nie z akumulatora pojazdu. W podobny sposób można ustawić klimatyzowanie wnętrza do idealnej temperatury podczas ładowania. Ma to dodatkową zaletę w postaci większego zasięgu, ponieważ mniej energii będzie potrzebne do ogrzewania lub chłodzenia wnętrza podczas jazdy.
Wprowadziliśmy również nową, wysoce wydajną pompę ciepła, która pobiera ciepło nie tylko z otaczającego powietrza, lecz również z komponentów napędu, aby znacząco zmniejszyć zużycie energii.
Iola, właścicielka MINI Electric
„LUBIĘ PODGRZEWAĆ WNĘTRZE RANO ZANIM WSIĄDĘ, GDY SAMOCHÓD SIĘ JESZCZE ŁADUJE”.
PODGRZEWANE FOTELE I PODGRZEWANIA KIEROWNICA.
OTWARTA SZYBA czy KLIMATYZACJA?
Ta debata nie ma końca, a różne badania dają różne wyniki. Ale ani jedno, ani drugie nie wpływa korzystnie na wydajność. Klimatyzacja zużywa energię z akumulatora, a otwarta szyba zwiększa opory powietrza samochodu. Jednak istnieje przekonanie, że otwarcie szyby jest bardziej ekonomicznym rozwiązaniem. Ale czy na ruchliwej drodze naprawdę chcesz wdychać spaliny?
JAK ZADBAĆ O EKOLOGIĘ?
Tryb Green Experience optymalizuje osiągi silnika elektrycznego, pomagając Twojemu elektrycznemu MINI w zapewnieniu maksymalnego zasięgu. Pomaga on w dalszym utrzymaniu zapasu zasięgu dzięki usprawnionej funkcji hamowania regeneracyjnego, która odprowadza nadmiar energii do akumulatora podczas hamowania lub toczenia. Tryb Green wizualizuje przepływ energii na ekranie, pomagając zrozumieć wpływ zachowań kierowcy, i przyznaje „dodatkowy zasięg” w nagrodę za bardziej oszczędną jazdę.
Misty, właścicielka MINI Electric z Londynu
„Mniejsze zużycie energii oznacza większy zasięg i mniejsze wydatki”.
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA.
Podobnie jak w przypadku samochodów z konwencjonalnym silnikiem styl jazdy wpływa również na zasięg samochodu elektrycznego. Generalnie przewidujący, zrelaksowany i płynny styl jazdy wydłuża zasięg. Na przykład zmniejszenie prędkości na autostradzie ze 130 do 110 km/h pozwala znacznie zwiększyć zasięg. Podczas rekuperacji, a więc za każdym razem, gdy zdejmujesz nogę z pedału jazdy, energia kinetyczna przekształcana jest na energię elektryczną i przekazywana do akumulatora, dzięki czemu zyskujesz kolejne kilometry zasięgu.
Wstępne podgrzanie akumulatora nie tylko poprawia szybkość ładowania (zwłaszcza w niskich temperaturach) i osiągi podczas jazdy, lecz również pomaga utrzymać akumulator w dobrym stanie technicznym.
Najlepiej jest utrzymywać poziom naładowania w zakresie od 20 do 80%. Możliwe są niższe lub wyższe poziomy, ale dla optymalnej żywotności akumulatora zaleca się utrzymywać poziom naładowania w tym zakresie. W menu pojazdu można łatwo i wygodnie ustawić docelowy poziom naładowania na 80%, dzięki czemu nigdy nie trzeba będzie o tym pamiętać. Powinno to zaspokoić wszystkie potrzeby związane z codzienną jazdą. Jeśli faktycznie potrzebujesz więcej, po prostu ustaw wyższy cel.
Standardowe ładowanie prądem przemiennym (AC): Wydajne ładowanie akumulatora przede wszystkim w nocy, ale także w ciągu dnia. Stacja ładowania AC ma większą moc niż domowe gniazdko elektryczne, a dzięki temu ładuje akumulator w ciągu zaledwie kilku godzin. Ten typ stacji ładowania jest zwykle określany jako stacja ładowania AC. Szybkie ładowanie prądem stałym (DC): Stacje szybkiego ładowania DC są lepszą opcją, gdy trzeba naładować samochód w krótszym czasie. W stacji tego typu można szybko naładować akumulator – na przykład gdy robisz zakupy albo idziesz coś zjeść na mieście. Proces ładowania trwa 30–40 minut. Ten typ stacji ładowania jest zwykle określany jako stacja ładowania DC.