NOWA RODZINA ELEKTRYCZNYCH MINI.

Poznaj naszą nową rodzinę w pełni elektrycznych MINI i znajdź model, który idealnie pasuje do Ciebie i Twoich potrzeb. Dowiedz się wszystkiego o naszych modelach, ładowaniu i zasięgu tutaj.

Elektromobilność MINI - elektryczna rodzina Elektromobilność MINI - elektryczna rodzina

W PEŁNI ELEKTRYCZNE MINI ACEMAN.

Elektromobilność MINI - rodzina - aceman Elektromobilność MINI - rodzina - aceman
  • Specjalnie skonstruowany, w pełni elektryczny crossover SAV gwarantujący niezwykłą wszechstronność
  • Elektryzujące wrażenia z jazdy gokartem i doskonała aerodynamika
  • Zasięg do 406 km (WLTP)
  • Imponujące wnętrze z rewelacyjnym wyświetlaczem OLED o średnicy 240 mm
  • Odważny, kompaktowy wygląd zewnętrzny i stylowe, minimalistyczne wnętrze

MINI Aceman E

MINI Aceman SE

Moc

135 kW
290 Nm
160 kW
330 Nm

0–100 km/h

7.9 s 7.1 s

V maks.

160 km/h 170 km/h

Zasięg (WLTP)

305 km 406 km

Pojemność baterii

53.5 kWh 53.5 kWh

Ładowanie w domu

Ładowanie AC 0–100%

4:15 h
11 kW
5:45 h
11 kW

Ładowanie w miejscach publicznych

Ładowanie DC 10–80%

28 min

do 70 kW
31 min
do 95 kW

W PEŁNI ELEKTRYCZNE MINI COOPER.

MINI Electromobility - family - cooper MINI Electromobility - family - cooper

Już od 2081 zł brutto miesięcznie*

*Przykładowa oferta MINI Comfort Lease od BMW Financial Services Polska. Okres 48 mies., opłata wstępna 15%.

  • Piąta generacja legendarnego 3-drzwiowego MINI Hatch
  • W 100% zelektryfikowane doznania gokartowe
  • Zwiększony do 400 km zasięg
  • Dostępne w dwóch różnych, elektryzujących poziomach osiągów

MINI Cooper E

MINI Cooper SE

Moc

135 kW
290 Nm
160 kW
330 Nm

0–100 km/h

7.2 s 6.7 s

V maks.

170 km/h 180 km/h

Zasięg (WLTP)

305 km 400 km

Pojemność baterii

40.7 kWh 54.2 kWh

Ładowanie w domu

Ładowanie AC 0–100%

4:30 h
11 kW
5:15 h
11 kW

Ładowanie w miejscach publicznych

Ładowanie DC 10–80%

28 min
do 75 kW
30 min
do 95 kW

W PEŁNI ELEKTRYCZNE MINI COUNTRYMAN.

w-pełni-elektryczne-mini-countryman w-pełni-elektryczne-mini-countryman

Już od 2272 zł brutto miesięcznie*

*Przykładowa oferta MINI Comfort Lease od BMW Financial Services Polska. Okres 48 mies., opłata wstępna 15%.

  • Nasz pierwszy w pełni elektryczny miejski SAV z napędem na wszystkie koła
  • Zwiększona długość i wysokość zapewniają więcej miejsca oraz przestrzeni na nogi i nad głową
  • Idealne połączenie stylu, wszechstronności i ekologii 
  • Ten wytrzymały poszukiwacz przygód oferuje większy poziom komfortu i bezpieczeństwa – również poza utartymi szlakami
  • Zwiększony do 426 km zasięg

MINI Countryman E

MINI Countryman SE ALL4

Moc

150 kW
250 Nm
230 kW
494 Nm

0–100 km/h

8.9 s 5.8 s

V maks.

170 km/h 180 km/h

Zasięg (WLTP)

440 km 420 km

Pojemność baterii

64.7 kWh 64.7 kWh

Ładowanie w domu

Ładowanie AC 0–100%

6:30 h
11 kW
3:45 h
22 kW

Ładowanie w miejscach publicznych

Ładowanie DC 10–80%

29 min
do 130 kW
29 min
do 130 kW
Elektromobilność MINI - ładowanie teaser

ŁATWE ŁADOWANIE, ZAWSZE I WSZĘDZIE.

Ładowanie całkowicie elektrycznego MINI jest łatwe i szybkie, dzięki czemu zawsze możesz ruszyć w drogę. Niezależnie od tego, czy jesteś w domu, w pracy, czy w trasie, pokażemy Ci, jak możesz zaoszczędzić pieniądze i zmaksymalizować zasięg jazdy.

MAKSYMALIZACJA ZASIĘGU.

Zero emisji na drodze, mnóstwo frajdy za kierownicą. Nic nie przebije jazdy samochodem elektrycznym. Ale jak zwiększyć zasięg samochodu elektrycznego, aby jak najlepiej wykorzystać każdą przygodę?

MINI Elektromobilność - zasięg teaser

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA.

Elektryczne MINI Cooper E zapewnia do 305 km (WLTP), a MINI Cooper SE – do 400 km zasięgu. To najprawdopodobniej więcej niż potrzeba na niemal każdą podróż.

Samochód elektryczny oferuje zupełnie nowe, pełne emocji wrażenia z jazdy. Wysoki moment obrotowy dostępny już od startu gwarantuje fascynującą dynamikę i spontaniczne przyspieszenie.

Podczas jazdy BEV nie emituje spalin, zapewniając maksymalną ochronę środowiska.

Ponadto można skorzystać z hojnych dotacji i ulg podatkowych dostępnych w poszczególnych krajach.

Choć marka MINI jest częścią BMW Group, MINI jest i zawsze będzie MINI. Można jednak powiedzieć, że podczas gdy rodzina MINI zachowuje całą stylistykę i radość z prowadzenia pierwotnego Mini, korzysta ona również z renomowanej, precyzyjnej inżynierii oraz innowacyjnej technologii BMW.

Oczywiście, że tak. Wystarczy korzystać ze stale poszerzanej sieci publicznych stacji ładowania MINI Charging lub z innych dostępnych stacji ładowania – na przykład udostępnianych przez pracodawcę. Aplikacja MINI lub system nawigacji w pojeździe wskazuje publiczne miejsca ładowania w pobliżu. Wyłącznie dla klientów MINI dostępne są również atrakcyjne taryfy ładowania w miejscach publicznych i dostosowane do indywidualnych potrzeb oferty.

Możliwe jest ładowanie elektrycznego pojazdu MINI z sieci – tak jak w przypadku każdego innego urządzenia przy użyciu dostarczonego standardowego kabla do ładowania, który można podłączyć do dowolnego konwencjonalnego gniazdka ściennego. Jednakże ta metoda ładowania może być bardzo powolna. Znacznie lepszą, bezpieczniejszą i szybszą opcją jest specjalna domowa stacja ładowania pojazdów elektrycznych. MINI oferuje dodatkowe opcje ładowania, takie jak oryginalna stacja MINI Wallbox, która stanowi wygodną w użyciu, szybszą alternatywę ze skalowalną mocą ładowania i dedykowanym, 3-fazowym złączem 11 kW. Albo dostarczana przez naszego partnera Pod Point inteligentna stacja ładowania domowego, oferująca bezpieczne i inteligentne ładowanie oraz standardową instalację w cenie. Możesz również skonsultować ze swoim partnerem MINI połączenie produktów i usług MINI Charging idealnie dostosowanych do warunków ładowania w Twoim domu.

Niskie temperatury mogą faktycznie tymczasowo zmniejszyć zasięg akumulatora samochodu elektrycznego o około 10–12%. Ale obecnie większość takich pojazdów i tak ma zasięg 250-300 km. Z łatwością wystarcza to do codziennej jazdy. A dzięki swojej konstrukcji są one zimą znacznie bardziej wydajne, niż się wydaje. Ze względu na niskie położenie akumulatora i wynikający z tego niższy środek ciężkości lepiej sprawują się w śniegu niż konwencjonalne samochody. Najlepszą obroną przed niską temperaturą jest niedopuszczenie do spadku poziomu naładowania akumulatora elektrycznego MINI poniżej wartości 20%. Jest to rezerwa na wypadek, gdyby akumulator był zbyt zimny i musiał czerpać ze zmagazynowanej energii, aby rozpocząć proces ładowania. Co więcej, aby ładowanie było wydajne, akumulator musi znajdować się w określonym zakresie temperatur – od 15 do 25°C. Jeśli na zewnątrz jest naprawdę zimno, akumulator musi się najpierw rozgrzać, zanim będzie mógł ładować się z większą prędkością. W związku z tym, jeśli to możliwe, należy trzymać samochód w garażu, aby temperatura zewnętrzna nie miała na niego tak dużego wpływu.

Zdolność przesyłowa krajowej sieci energetycznej nie jest tak dużym problemem, jak sądzi większość. Jak dotąd wejście na rynek samochodów elektrycznych w UE odbywa się bez problemów, a sieć energetyczna stale się rozwija. W związku z tym nie ma potrzeby tworzenia nowych mocy wytwórczych energii elektrycznej w najbliższej przyszłości. Dostawcy energii mieli czas na planowanie z wyprzedzeniem. Sytuacja różni się jednak w poszczególnych krajach. Na przykład w północnej Europie ewolucja jest bardziej bezproblemowa ze względu na istniejące już mocne sieci energetyczne i stosowane ogrzewanie elektryczne. W innych regionach Europy ewolucja jest nieco trudniejsza ze względu na jednofazowe sieci energetyczne i starszą infrastrukturę. Ale ten problem jest już sprawnie rozwiązywany. W rzeczywistości istnieje „nieoczekiwana” druga strona tej kwestii: samochody elektryczne mogą w istotnej mierze zwiększać elastyczność sieci energetycznej. Zamiast stanowić zagrożenie dla stabilności lub zdolności przesyłowej, mogą działać jak duże akumulatory na kółkach. Umożliwiają magazynowanie energii i wykorzystanie jej w późniejszym czasie. W ciągu najbliższych kilku lat będziemy dysponować pulą ładowarek do EV wykorzystywanych jako zagregowane rezerwy.

Elektryczne układy napędowe mają znacznie mniej ruchomych części niż silniki spalinowe (ICE), co oznacza, że samochody elektryczne mogą być tańsze w utrzymaniu, zwłaszcza że serwisowanie jest zwykle mniej kosztowne w porównaniu z samochodami ICE. Oprócz obniżonych kosztów serwisowania, z biegiem czasu niższy koszt energii elektrycznej wykorzystywanej do ładowania samochodu w domu może przyczynić się do uzyskania jeszcze większych oszczędności. Jednakże, choć istnieją aspekty posiadania samochodu elektrycznego, które wypadają wyraźnie taniej w porównaniu z kosztami ponoszonymi na samochód spalinowy, to konwencjonalne części samochodowe, takie jak opony i klocki hamulcowe, kosztują mniej więcej tyle samo.

Aby poprawnie zamontować stację MINI Wallbox, zachęcamy do skorzystania z naszej usługi instalacyjnej. Wystarczy zamówić tę usługę u swojego dealera MINI razem ze stacją ładowania MINI Wallbox Essential. Nasz oficjalny partner instalacyjny (Deutsche Telekom Technischer Service GmbH) wykona wszystkie niezbędne czynności – konsultację, montaż i uruchomienie. Najważniejsze korzyści dla użytkownika:

  • Sprawdzenie wymogów dotyczących przyłączy elektrycznych na posesji.
  • Zaproponowanie odpowiednich miejsc do montażu stacji w zależności od miejsca parkowania użytkownika.
  • Instalacja, podłączenie i uruchomienie stacji ładowania w wybranym miejscu (w tym ułożenie okablowania o długości do 2 m na powierzchni).
  • Instruktaż w zakresie ładowania.
  • 24-miesięczna gwarancja.

Rozliczenia są bezgotówkowe – płatności można dokonywać wygodnie co miesiąc poprzez polecenie zapłaty ze swojego rachunku. W osobistym koncie internetowym MINI Charging masz bieżący wgląd w historię ładowania i koszty.

Chodzi o to, aby utrzymać jak najlepszy stan techniczny akumulatora i aby służył on jak najdłużej. Ładowanie samochodu elektrycznego do 100% jest całkowicie bezpieczne, ale akumulatory litowo-jonowe, które zasilają większość pojazdów elektrycznych, są najbardziej wydajne w zakresie od 20 do 80% poziomu naładowania, przy czym tempo ładowania znacznie spada po osiągnięciu poziomu 80%. Możliwe jest więc ładowanie do 100%, ale jeśli można tego uniknąć, warto to robić, ponieważ ma to pozytywny wpływ na stan techniczny akumulatora.

Jeśli nie możesz rozpocząć sesji ładowania, wykonaj poniższe czynności:

Za pomocą aplikacji MINI sprawdź odpowiednio wcześniej, czy dane miejsce ładowania jest dostępne i czynne.

W przypadku uwierzytelniania za pomocą aplikacji MINI najpierw sprawdź, czy dana stacja ładowania obsługuje uwierzytelnianie za pomocą aplikacji lub kodu QR. Można to sprawdzić, klikając żądaną stację ładowania w aplikacji. Jeśli obsługuje, zamiast skanowania kodu QR umieszczonego na stacji ładowania, zaleca się skorzystanie z przycisku "Start" w aplikacji.

W przypadku problemów technicznych lub fizycznych w pierwszej kolejności skontaktuj się z operatorem miejsca ładowania. Namiary na infolinię serwisową operatora znajdziesz na stacji ładowania.

Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta. W przypadku konkretnych problemów z sesją MINI Charging lub pytań dotyczących umowy, faktur lub płatności związanych z MINI Charging skontaktuj się z zespołem MINI Charging, korzystając z poniższych danych: Tel.: +48 22 152 10 19 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00–20:00) E-mail: pl@mini-charging.com

Aby uzyskać więcej informacji na temat MINI Charging, odwiedź stronę www.mini-charging.com

Podobnie jak w przypadku samochodów z konwencjonalnym silnikiem styl jazdy wpływa również na zasięg samochodu elektrycznego. Generalnie przewidujący, zrelaksowany i płynny styl jazdy wydłuża zasięg. Na przykład zmniejszenie prędkości na autostradzie ze 130 do 110 km/h pozwala znacznie zwiększyć zasięg. Podczas rekuperacji, a więc za każdym razem, gdy zdejmujesz nogę z pedału jazdy, energia kinetyczna przekształcana jest na energię elektryczną i przekazywana do akumulatora, dzięki czemu zyskujesz kolejne kilometry zasięgu.

Wstępne podgrzanie akumulatora nie tylko poprawia szybkość ładowania (zwłaszcza w niskich temperaturach) i osiągi podczas jazdy, lecz również pomaga utrzymać akumulator w dobrym stanie technicznym.

Najlepiej jest utrzymywać poziom naładowania w zakresie od 20 do 80%. Możliwe są niższe lub wyższe poziomy, ale dla optymalnej żywotności akumulatora zaleca się utrzymywać poziom naładowania w tym zakresie. W menu pojazdu można łatwo i wygodnie ustawić docelowy poziom naładowania na 80%, dzięki czemu nigdy nie trzeba będzie o tym pamiętać. Powinno to zaspokoić wszystkie potrzeby związane z codzienną jazdą. Jeśli faktycznie potrzebujesz więcej, po prostu ustaw wyższy cel.

Standardowe ładowanie prądem przemiennym (AC): Wydajne ładowanie akumulatora przede wszystkim w nocy, ale także w ciągu dnia. Stacja ładowania AC ma większą moc niż domowe gniazdko elektryczne, a dzięki temu ładuje akumulator w ciągu zaledwie kilku godzin. Ten typ stacji ładowania jest zwykle określany jako stacja ładowania AC. Szybkie ładowanie prądem stałym (DC): Stacje szybkiego ładowania DC są lepszą opcją, gdy trzeba naładować samochód w krótszym czasie. W stacji tego typu można szybko naładować akumulator – na przykład gdy robisz zakupy albo idziesz coś zjeść na mieście. Proces ładowania trwa 30–40 minut. Ten typ stacji ładowania jest zwykle określany jako stacja ładowania DC.