Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.
PROJEKTOWANIE Z MYŚLĄ O ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJU.
„NIE ROBIMY RZECZY NIEPOTRZEBNYCH. MUSZĄ ONE MIEĆ ZNACZENIE I POWÓD”.
Stworzone do recyklingu.
ROZMIAR MA ZNACZENIE.
POWIERZCHNIE BEZ SKÓRY.
Nowa generacja MINI oferuje wnętrze całkowicie pozbawione skóry. Jest to możliwe zwłaszcza dzięki zastosowaniu zrównoważonych materiałów, częściowo pochodzących z recyklingu. Powierzchnie bez skóry zmniejszają emisję CO₂ o 85% w całym łańcuchu dostaw.
W PEŁNI NADAJĄCE SIĘ DO RECYKLINGU MONOMATERIAŁY.
REZYGNACJA Z METALI ZIEM RZADKICH W ELEKTRYCZNYM MINI COUNTRYMAN.
„NAWET ZMIANA BARDZO MAŁEGO ELEMENTU MA DOŚĆ DUŻY WPŁYW, PONIEWAŻ TĘ ZMIANĘ MOŻNA POMNOŻYĆ PRZEZ 2 MILIONY SAMOCHODÓW”.
BO TO JEDYNA DROGA DO POSTĘPU.
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA.
Recykling rozpoczyna się od nadzorowanego zwrotu MINI do zatwierdzonego punktu odbioru lub zakładu demontażu. Skontaktuj się z dealerem MINI, aby poznać lokalizacje zatwierdzonych punktów, które mogą wydać zaświadczenie o zezłomowaniu pojazdu niezbędne do ostatecznego wyrejestrowania MINI.
Recykling rozpoczyna się od neutralizacji poduszek powietrznych i innych elementów pirotechnicznych. Następnie usuwany jest czynnik chłodniczy z układu klimatyzacji, płyn hamulcowy, płyn chłodzący oraz olej w silniku i skrzyni biegów, jak również spuszczane jest paliwo. Poszczególne płyny są wlewane do oddzielnych pojemników, a następnie przetwarzane lub poddawane recyklingowi w wyspecjalizowanych zakładach. Po usunięciu z MINI płynów demontowane są te części i materiały, które nadają się do recyklingu. Pozostałości rozmontowanego MINI są przerabiane na elementy o wielkości dłoni w rozdrabniarce, a następnie sortowane. Tworzywa sztuczne, tekstylia, metale żelazne i nieżelazne są poddawane dalszemu recyklingowi.
W MINI zobowiązujemy się do realizacji ambitnych celów poprzez wyznaczenie strategicznego kierunku, który zamierzamy stale aktualizować. Do 2030 roku chcemy zmniejszyć o połowę emisję CO₂ na pojazd w fazie użytkowania. Planujemy również wykorzystywać do 50% materiałów wtórnych i będziemy koncentrować się na dalszych przedsięwzięciach z podmiotami zewnętrznymi w zakresie recyklingu tworzyw sztucznych. Szczególnie ważną rolę odgrywa tu gospodarka o obiegu zamkniętym. Ponadto od początku 2021 roku kupujemy aluminium wytwarzane przy wykorzystaniu energii słonecznej. Produkcja aluminium jest szczególnie energochłonna, w związku z czym wykorzystanie ekologicznej energii elektrycznej skutkuje znaczną redukcją emisji CO₂. Ekologiczna energia elektryczna jest skuteczną dźwignią do osiągnięcia celu korporacyjnego, jakim jest zmniejszenie do 2030 roku emisji CO₂ o 20% w ramach sieci dostawców.
Elektryczne układy napędowe mają znacznie mniej ruchomych części niż silniki spalinowe (ICE), co oznacza, że samochody elektryczne mogą być tańsze w utrzymaniu, zwłaszcza że serwisowanie jest zwykle mniej kosztowne w porównaniu z samochodami ICE. Oprócz obniżonych kosztów serwisowania, z biegiem czasu niższy koszt energii elektrycznej wykorzystywanej do ładowania samochodu w domu może przyczynić się do uzyskania jeszcze większych oszczędności. Jednakże, choć istnieją aspekty posiadania samochodu elektrycznego, które wypadają wyraźnie taniej w porównaniu z kosztami ponoszonymi na samochód spalinowy, to konwencjonalne części samochodowe, takie jak opony i klocki hamulcowe, kosztują mniej więcej tyle samo.