Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.
ELEKTRYFIKACJA NAPĘDU.
JAKIE ZNACZENIE MA EKOLOGIA?
Przejście na napęd elektryczny ma sens dla MINI, ponieważ dzięki temu nasze pojazdy nie emitują żadnych spalin przy zachowaniu doskonałych osiągów. Ale kiedy stają się one bardziej ekologiczne od samochodów benzynowych? Proces produkcyjny pojazdów elektrycznych jest bardziej energochłonny niż w przypadku samochodów benzynowych, lecz ich ślad ekologiczny stale się zmniejsza, gdy tylko zacznie się nimi jeździć.
W BEZPOŚREDNIM PORÓWNANIU Z INNYMI RODZAJAMI NAPĘDÓW SAMOCHODOWYCH NAPĘD AKUMULATOROWY JEST NAJBARDZIEJ WYDAJNĄ I PRZYJAZNĄ DLA ŚRODOWISKA OPCJĄ.
WYMIERNA RÓŻNICA.
NASZE ZAANGAŻOWANIE W REALIZACJĘ OBIETNIC.
SZEFOWA MARKI MINI.
STEFANIE WURST.
MINI PRZECHODZI NA ZASILANIE ELEKTRYCZNE. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
W PEŁNI ELEKTRYCZNE DO 2030 ROKU.
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA.
Oczywiście, że tak. Z jednej strony aluminium jest lekkie, wytrzymałe i można je poddawać recyklingowi w nieskończoność, co czyni je idealnym materiałem do tworzenia zelektryfikowanych pojazdów. Problem jednak w tym, że jego produkcja zwykle wiąże się z ogromną emisją dwutlenku węgla. Aby zmniejszyć ślad węglowy naszego łańcucha dostaw, BMW Group zawarła umowę z firmą Rio Tinto i jej partnerami. Opracowali oni procedurę elektrolizy, która eliminuje całą emisję dwutlenku węgla wygenerowaną podczas procesu wytapiania. Potencjał redukcji emisji dwutlenku węgla w łańcuchu dostaw aluminium jest znaczny.
Nowa generacja MINI oferuje wnętrze całkowicie pozbawione skóry. Jest to możliwe zwłaszcza dzięki zastosowaniu zrównoważonych materiałów, częściowo pochodzących z recyklingu. Powierzchnie bez skóry zmniejszają emisję CO₂ o 85% w całym łańcuchu dostaw.
Oznacza to, że do produkcji foteli, kierownicy i drążka zmiany biegów wykorzystywane są nowe rodzaje materiałów niezawierających składników pochodzenia zwierzęcego, które są równie wytrzymałe i zapewniają równie dobry chwyt, jak ma to miejsce w przypadku skóry zwierzęcej. W zależności od wariantu wyposażenia stosowana jest sztuczna skóra wykonana z polichlorku winylu (PVC) i/lub dzianiny. W porównaniu do zwykłej skóry, skóra syntetyczna jest coraz bardziej przyjazna dla zwierząt i znacznie bardziej zrównoważona. Podczas produkcji powstaje mniej zanieczyszczeń i nie są krzywdzone zwierzęta.
BMW Group pracuje nad znaczną optymalizacją całego systemu magazynowania energii w modułach ogniw i zwiększeniem gęstości energii w ogniwach akumulatorowych przy jednoczesnym obniżaniu kosztów związanych ze stosowanymi materiałami i produkcją. Możliwość recyklingu akumulatora jest ważnym aspektem, który jest uwzględniany w rozwoju przyszłych generacji ogniw akumulatorowych. Co więcej, już teraz prowadzimy intensywne badania nad technologią akumulatorów półprzewodnikowych. Musimy też nadmienić, że dzięki oszczędzającym miejsce komponentom, takim jak nasz wyjątkowo płaski akumulator wysokonapięciowy, który również jest produkowany w zakładach BMW Group w Lipsku, nowe elektryczne MINI Countryman oferuje dodatkową przestrzeń i jeszcze większy komfort użytkowania.
PRZYŁĄCZ SIĘ DO WPROWADZANIA ZMIANY.
POZNAJ NOWĄ RODZINĘ ELEKTRYCZNYCH MINI.
To początek nowej ery. Nowa rodzina elektrycznych MINI oferuje charakterystyczną dla tej marki radość z jazdy dzięki elektrycznemu układowi napędowemu i wciągającym cyfrowym wrażeniom użytkownika.